Nie włącza się wentylator chłodnicy. Proszę o pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Jaccc2
    Classic
    • 2012
    • 2

    Nie włącza się wentylator chłodnicy. Proszę o pomoc

    Jestem po wymianie turbo, miałem sprawdzić je po jakimś czasie i właśnie to zrobiłem. Czy jest coś niepokojącego w przedstawionym przeze mnie wykresie? Jest podejrzenie niedomagania zaworów elektromagnetycznych, bo lekko nie doładowuje.

    Pierwszy wykres testy zaraz po wymianie turbo na nowe.

    Drugi wykres z dziś, po przejechaniu ok. 2,5k - 3k km.
  • Brumm22
    Classic
    • 2011
    • 4

    #2
    Nie włącza się wentylator chłodnicy. Proszę o pomoc

    Witam

    Posiadam skodę octavię I 1999/00 (po lifcie) silnik 1,6 AEE 75 KM

    Mam problem z wentylatorem chłodnicy. Ostatnio silnik zagrzał mi się na 130 stopni na czerwone weszło i lipa. Wentylator się nie włączył i nie schłodził silnika.
    Odłączyłem kostkę zasilającą wentylator i podłączyłem wentylator na krótko od akumulator do dwóch pinów plus i minus w kostce, wentylator zadziałał normalnie się kręcił, wiec prawdopodobnie wentylator jest dobry. Pomyślałem, że to czujnik temperatury, wymieniłem go i niestety ten sam objaw. Sprawdzałem bezpieczniki w aucie i żaden nie jest przepalony. Co to może być bardzo bym prosił o pomoc, auto nie posiada klimatyzacji więc jest jeden wiatrak.

    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • agrala
      Rider
      • 2011
      • 397

      #3
      Zobacz czy do wtyczki czujnika w chlodnicy dochodzi plus z akumulatora.
      Wymieniles czujnik w chlodnicy?
      Na wtyczce od czujnika w chlodnicy masz trzy piny: jeden to plus z akumulatora a dwa pozostale to dwa biegi wentylatora. Jeden bieg jest bezposrednio z czujnika a drugi idzie przez sterwonik wentylatorow.
      Wyglada na to ze nie dochodzi Ci napiecie na czujnik.
      Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
      Emulator czujnika poziomu oleju G266
      Napraw sterowników AIRBAG

      Komentarz

      • Brumm22
        Classic
        • 2011
        • 4

        #4
        wymieniłem ten czujnik w bloku silnika tzn. ten na górze, nie wymieniałem tego co znajduje się po prawej stronie chłodnicy.
        Jeśli chodzi o te piny to jeden szedł tam czerwony, jeden brązowy i jeden dwukolorowy. Podłączyłem bezpośrednio z plusa i minusa akumulatora do pinu od którego wychodził czerwony i brązowy kabel.

        Komentarz

        • agrala
          Rider
          • 2011
          • 397

          #5
          Czujnik w chlodnicy zalacza wentylator a nie ten na silniku.Odlacz wtyczke od czujnika w chlodnicy i zobacz czy jest tam +12V - jezeli go nie ma masz uszkodzony bezpiecznik na akumulatorze lub zasniedziale styki na nim. Jezeli jest tam napiecie to podaj je na obojetnie ktory przewod we wtycze - powinien wlaczyc sie wentylator.
          Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
          Emulator czujnika poziomu oleju G266
          Napraw sterowników AIRBAG

          Komentarz

          • Brumm22
            Classic
            • 2011
            • 4

            #6
            Byłem sprawdzić. Odpiołem kostkę od tego czujnika przy chłodnicy, sprawdziłem napięcie i jest 12 V. Bezpieczniki i klemy sprawdziłem też wszystko gra. Dodatkowo do tej kostki na krótko podłączyłem z akumulatora i wentylator śmiga, więc jak ci się wydaje bo ja co raz bardziej pewny jestem, że to prawdopodobnie padł ten czujnik na chłodnicy.

            Komentarz

            • K_Popiel
              Rider
              • 2010
              • 608

              #7
              Po wypięciu wtyczki z czujnika w chłodnicy, we wtyczce możesz zrobić zworkę kawałkiem przewodu i wentylator powinien zadziałać, jeżeli zakręci to walnięty jest czujnik, jeżeli nie to trzeba szukać dalej. Nie powiem Ci dokładnie, które piny ale +12V z którymś z pozostałych i powinien zakręcić na pierwszym biegu.
              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
              ------------------------------------------------------

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2328
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Brumm22, skoro wentylator chodzi po spięciu na krótko to na 100% walnięty czujnik.
                pozdo :szeroki_usmiech
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • agrala
                  Rider
                  • 2011
                  • 397

                  #9
                  Jezeli sie nie pomyliles w pomiarach to walniety czujnik - proponuje przed zakupem czujnika podac plusa ze zlacza od tego czujnika na sasiednie piny (pojedynczo).
                  To ze jest napiecie nie oznacza ze gdzies nie jest zasniedzialy przewod - chyba ze sprawdzales zarowka a nie multimetrem.
                  Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                  Emulator czujnika poziomu oleju G266
                  Napraw sterowników AIRBAG

                  Komentarz

                  • Brumm22
                    Classic
                    • 2011
                    • 4

                    #10
                    Witam wiec dzisiaj zakupiłem nowy czujnik temperatury (włącznik wentylatora) z chłodnicy.

                    Zabrałem się za wykręcanie starego i zobaczyłem, że na starym był urwany jeden z pinów, wiec zadowolony zacząłem wymieniać go na nowy bo mówię, że na 100% musi to być przyczyna nie włączającego się wentylatora.

                    Niestety po wymianie zacząłem grzać silnik temperatura przekroczyła 90 stopni, wentylator się nie włączył, trzymałem go do około 130 stopni i nic. Co to może być już normalnie dostaje do głowy z tym autem.

                    Może to być termostat lub pompa wody ? Ale może coś jest z kostką od tego czujnika skoro miałem urwany jeden z pinów ?

                    Komentarz

                    • agrala
                      Rider
                      • 2011
                      • 397

                      #11
                      Moz byc termostat- musisz sprawdzic czy chlodnica robi sie goraca.
                      Wypnij zlacze z tego czujnika, sa tam trzy piny, na jednym z nich jest +12V, zobacz na ktorym, podlacz pod ten przewod zarowke 21Watt i podaj na nia mase.
                      Jezeli zarowka zaswieci to podaj +12V z tego przewodu na pozostale dwa (ale nie na oba jednoczesnie), na jednym z nich powinien zadzialac jeden z biegow wentylatora.
                      Napisz czy w ten sposob dziala wentylator.
                      Wentylator powinien wlaczyc sie przu ok 98 stopniach.
                      Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                      Emulator czujnika poziomu oleju G266
                      Napraw sterowników AIRBAG

                      Komentarz

                      • jabloniec
                        Classic
                        • 2012
                        • 27

                        #12
                        Witam

                        odkopie troche starego kotleta, mam podobny problem gotującej sie O1 z LPG. Wiatrak na krotko działa, jednak po zagotowaniu nie, wczoraj podczas sprawdzania przy temp okolo 95 stopni i wyłączeniu zapłonu sie załączył, a po właczeniu zaplonu znowu OFF, co dziwne zauważyłem ze po wyciągnięciu bezpiecznika o ile dobrze pamiętam "16" wiatrak niezależnie od pozycji stacyjki i temperatury chodzi na okrągło. Czy ktos słyszał lub mial cos podobnego??
                        silnik to 1,6 102 km

                        tu logi/ bledy

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2328
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          jabloniec, możliwe że padł sterownik wentylatorów pod aku ,a czujnik w chłodnicy jest dobry :?:
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • jabloniec
                            Classic
                            • 2012
                            • 27

                            #14
                            Zamieszczone przez ROBAL_26
                            jabloniec, możliwe że padł sterownik wentylatorów pod aku ,a czujnik w chłodnicy jest dobry :?:
                            nie wiem, ale takie bledy sie pojawiły


                            18068/P1660 - Kontrola wentylatora płynu chłodzącego 1: zwarcie do masy
                            bezpieczniku juz dwa razy sprawdziłem, a przewody tez nie wyglądają nigdzie na naruszone ?

                            sterownik od wentyli rozumiem sie wymienia, nie da sie go sprawdzić??

                            Komentarz

                            • ROBAL_26
                              RS
                              • 2010
                              • 2328
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              jabloniec, wentylator możesz sprawdzić odpinając kostkę od czujnika i kawałkiem przewodu zwierając piny , wentylator ma 2 biegi, jeżeli na obu będzie pracował to na pewno to nie wina wentylatora tylko albo czujnik albo sterownik choć rzadko pada sterownik więc najpierw wymieniłbym czujnik w chłodnicy.ok

                              pozdro
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz

                              • jabloniec
                                Classic
                                • 2012
                                • 27

                                #16
                                wentylatory jak pisalem wczesniej dzialaja na krótko na obu biegach, dziwi mnie tylko to wlaczanie po wyciagniecu bezpiecznika. W serwisie powiedzieli ze zrobia to za 200 zł nie wiem czy szukac samemu (ostatnio groszem nie smierdze), czy uzbierać siano i niech to zrobią

                                Komentarz

                                • ROBAL_26
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2328
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                  #17
                                  jabloniec, prawdopodobnie wówczas sterownik dostaje sygnał że czujnik jest niesprawny i włącza wentylatory w celu zapobiegnięcia przegrzania się silnika ,
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz

                                  • jabloniec
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 27

                                    #18
                                    ale mnie sie wlasnie gotuje, bo sie nie włączają

                                    Komentarz

                                    • Misialdo
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 226

                                      #19
                                      Mam takie pytanko kiedy powinien załcazyć się w Octavii 1,9 TDI 66kW wentylator za chłodnicą ? Od razu po starcie silnika czy dopiero po osiągnięciu 90 stopni ?

                                      Komentarz

                                      • ROBAL_26
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2328
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                        #20
                                        Misialdo, po przekroczeniu 90stopni a dokładnie powyżej 100-102stopni ale wskazówka i tak będzie pokazywała 90stopni , skoro wentylatory chodzą od razu po uruchomieniu a nie masz włączonej klimy to możliwe że jest uszkodzony czujnik w chłodnicy lub sterownik wentylatorów , dobrze by było podłączyć kompa i zobaczyć czy nie ma jakiś błądów .ok

                                        pozdro

                                        [ Dodano: Sro 10 Kwi, 13 17:32 ]
                                        jabloniec, sprawdzić byś musiał czy wentylatory działają bo może się po paliły :|
                                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                        Komentarz

                                        Pracuję...